KARTA GWARANCYJNA jest dokumentem, świadczącym o tym, że zawarliśmy z gwarantem umowę oraz że w ramach tej umowy udziela on nam gwarancji jakości na warunkach określonych w postanowieniach karty gwarancyjnej.
Gwarancja nie jest obowiązkowa dla żadnej ze stron, tzn. ani producent nie musi udzielić gwarancji konsumentowi, ani konsument nie musi z niej korzystać, jeśli rzecz okaże się wadliwa.
Gwarancja:
- obowiązuje przez okres wyznaczony przez gwaranta
- jest to opracowany przez gwaranta zbiór zasad postępowania, praw i obowiązków zarówno konsumenta, jak i gwaranta
Korzystając z gwarancji konsument zwraca się z reklamacją do osoby, która jest wymieniona w karcie gwarancyjnej (najczęściej jest to punkt serwisowy) i nie może żądać innego sosobu załatwienia reklamacji, niż zapisano to w warunkach gwarancji. Właśnie dlatego należy uważnie czytać postanowienia karty gwarancyjnej.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2005-08-05 13:03