Bezpłatna infolinia konsumencka:
801 440 220 / 222 66 76 76
Czynna w dni powszednie w godz. 8:00-18:00
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Kinga Pasternak
Starostwo Powiatowe
ul. Plac 1000-lecia 25
87-400 Golub-Dobrzyń
tel. 56-683-53-80 wewnętrzny 47 lub 56-683-53-81 wewnętrzny 47
Rzecznik przyjmuje w pokoju numer S8 na parterze.
e-mail: rzecznik@bip.golub-dobrzyn.com.pl
Do zadań Rzecznika należy:
1. Z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów stosunek pracy nawiązuje Starosta.
2. Rzecznik Konsumentów jest bezpośrednio podporządkowany Staroście.
3. Rzecznik Konsumentów jest organizacyjnie wyodrębniony w strukturze Starostwa.
4. Do zadań Rzecznika Konsumentów w szczególności należy:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumenta;
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
4) współdziałanie z właściwą miejscowo delegaturą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
6) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów lub w przepisach odrębnych.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Kinga Pasternak
- opublikował: Marcin Nowakdata publikacji: 2024-03-18 11:22