Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO w GOLUBIU-DOBRZYNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Dziennik Ustaw RP
  • Monitor Polski
  • Elektroniczna Skrzynka Podawcza E-Puap
  • Rządowe Centrum Legislacji

Kalendarium

«październik 2020»
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.golub-dobrzyn.com.pl

Treść strony

Deklaracja dostępności

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Golubiu - Dobrzyniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Golubiu - Dobrzyniu .

Data publikacji strony internetowej: 2011-12-21. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-12-20.

Niniejsza strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-31. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Małgorzata Badźmirowska, pcpr@golub-dobrzyn.com.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 56 682 15 85. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich - https://www.rpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. J. G. Koppa 1, 87-400 Golub-Dobrzyń Budynek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie jest częściowo przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Stanowi własność powiatu golubsko-dobrzyńskiego. Obiekt usytuowany jest na obrzeżach miasta Golubia-Dobrzynia przy ulicy Koppa 1, w sąsiedztwie Szpitala Powiatowego i innych urzędów administracyjnych. Do PCPR można dojechać korzystając z własnego środka komunikacji bądź autobusem PKS (przystanek usytuowany 50 m od siedziby). Najłatwiej do głównego wejścia do budynku dotrzeć korzystając za pośrednictwem chodników okalających obiekt. Nie są one wyposażone w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych/słabowidzących, jak również nie są wyposażone w sygnalizację świetlną ani dźwiękową, nie zastosowano ramp krawężnikowych ani zmiennej faktury nawierzchni. Przed budynkiem PCPR funkcjonuje parking, na którym jedno miejsce parkingowe znajdujące się najbliżej głównego wejścia do budynku przeznaczone jest dla osób niepełnosprawnych. Wejście do budynku z poziomu gruntu odbywa się za pośrednictwem oporęczowanych schodów, które nie są oznaczone kontrastowo. Ponadto dla osób posiadających schorzenia utrudniające poruszanie się przy wejściu głównym do budynku zainstalowana jest winda, z której mogą skorzystać nie tylko osoby z niepełnosprawnością, ale również osoby starsze, rodzice z małymi dziećmi i inne osoby wymagające pomocy. Winda umożliwia wjazd na piętro bezpośrednio z poziomu parkingu. Biura PCPR znajdują się na pierwszym piętrze budynku, drzwi wejściowe do siedziby przystosowane są do przejazdu wózka inwalidzkiego, ale nie otwierają się automatycznie, posiadają kontrastowe oznaczenia. Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracowników jednostki po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu tej kwestii – tel. +48 (56) 683 54 76. W PCPR nie ma wydzielonego punktu informacyjnego ani recepcji, jednak uwzględniając przestrzeń urzędu organizowanie takiego punktu nie wydaje się konieczne. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, natomiast informacje o poszczególnych stanowiskach pracy oraz pracownikach zostały wyraźnie nadrukowane na kontrastowych tłach, dzięki czemu osoby słabowidzące mogą samodzielnie uzyskać niezbędne informacje. Brak ogólnodostępnej lupy powiększającej druk. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Toaleta, znajdująca się w obiekcie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych, ale nie posiada zamontowanej wewnątrz instalacji alarmowo-przyzywowej. W PCPR nie ma pętli indukcyjnych, jak również świetlnego powiadomienia alarmowego. W siedzibie jednostki brakuje piktogramów z podstawowymi funkcjami obiektu i kierunkami dotarcia do najważniejszych pomieszczeń. W PCPR można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego. Usługa jest dostępna w godzinach pracy jednostki, a ponadto jest bezpłatna dla osób głuchych. Osoby zainteresowane pomocą tłumacza powinny zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Informujemy, że osoby niesłyszące mogą również kontaktować się PCPR poprzez przesłanie: • wiadomości e-mail pod adres: pcpr@golub-dobrzyn.com.pl bądź pcprgolubdobrzyn@o2.pl • wiadomości poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP oraz funkcjonujący ogólnodostępny System Obsługi Wsparcia (SOW).

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Małgorzata Badźmirowska
  • opublikował: Marcin Nowak
    data publikacji: 2020-03-31 13:22
  • zmodyfikował: Marcin Nowak
    ostatnia modyfikacja: 2020-09-14 21:37

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 5147
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2020-09-14 21:37