BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>STAROSTWA POWIATOWEGO w GOLUBIU-DOBRZYNIU

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ STAROSTWA POWIATOWEGO w GOLUBIU-DOBRZYNIU

  • Menu przedmiotowe »
  • Starostwo Powiatowe »
  • Wydziały i Biura Starostwa »
  • Powiatowy Rzecznik Konsumentów »
  • Rzecznik radzi »
  • - Żądania konsumenta gdy towar jest niezgodny z umową »
ŻĄDANIA KONSUMENTA GDY TOWAR JEST NIEZGODNY Z UMOWĄ Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego konsument może żądać: - doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy (art. 8 ust.1) - jeśli jest to niemożliwe lub narażałoby sprzedawcę na nadmierne koszty lub konsumenta na znaczne niedogodności, konsument może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru z umową jest nieistotna (art. 8 ust.4) W przypadku naprawy lub wymiany towaru sprzedawca ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania.(art. 8 ust.2)
  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2005-08-05 12:35
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-07-04 03:51:26
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net