BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ STAROSTWA POWIATOWEGO w GOLUBIU-DOBRZYNIU
- Menu przedmiotowe »
- Starostwo Powiatowe »
- Wydziały i Biura Starostwa »
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów »
- Rzecznik radzi »
- - Usługi pralnicze - złe wykonanie »
USŁUGI PRALNICZE - ZŁE WYKONANIE
Umowa z pralnią chemiczną o czyszczenie odzieży ma charakter umowy o dzieło. Zgodnie z przyjętą wykładnią zobowiązanie przyjmującego zamówienie do wykonania dzieła jest zobowiązaniem rezultatu, który musi być osiągnięty i strony muszą uważać jego osiągnięcie za pewne. Przyjmujący zamówienie tj. zakład pralniczy, powinien w każdym wypadku zbadać materiał pod kątem jego przydatności do wykonania dzieła. Jeżeli w wyniku takiego badania poweźmie wątpliwości co do prawidłowości umówionego rezultatu - powinien niezwłocznie zawiadomić o tym klienta, aby ten podjął decyzję co do wykonania dzieła z ryzykiem co do rezultatu - art. 634 kc. Jeżeli zakład pralniczy tego nie uczyni, poniesie wówczas odpowiedzialność z tytułu nienależytego wykonania umowy. Konsument nie będzie związany postanowieniami umowy, które nie zostały uzgodnione indywidualnie, a kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając interesy konsumenta.
Sumując, o każdym ryzyku wykonania usługi pralniczej - klient powinien być powiadomiony - dalsze kontynuowanie umowy powinno być wynikiem porozumienia stron, a przede wszystkim zgody zamawiającego na poniesienie ryzyka wadliwego wykonania dzieła.
Metryka
- Opublikował Administrator Systemu
- Data publikacji 2005-08-05 12:27
- Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu
- Ostatnia modyfikacja 2005-08-05 12:31

Stronę wygenerowano: 2025-11-04 21:17:32
Strona wygenerowana z systemu bip.net