Odnośniki

Fotokod z linkiem do niniejszej strony

Fotokod

Wyszukiwarka

Wyszukiwarka
-- w całym serwisie

Menu

Ważne strony

Kalendarium

«sierpień 2017»
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234dzień: 56
78910111213
14dzień: 15161718dzień: 1920
21222324252627
28293031

Najbliższe wydarzenia

Nawigacja

Treść strony

I. Dane teleadresowe:

Starostwo Powiatowe
ul.Plac 1000-Lecia 25
87-400 Golub-Dobrzyń

Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska
tel. 56 683-53-80 lub 56 683-53-81 wew. 131,132,141
pokój nr S13-S14, parter

Kierownik Wydziału: Ewa Cybulska

e-mail: e.cybulska@golub-dobrzyn.com.pl

Pracownicy:

Małgorzata Quaium, e-mail: m.quaium@golub-dobrzyn.com.pl

Paulina Stasiak, e-mail: p.stasiak@golub-dobrzyn.com.pl

Marta Talkowska, e-mail: m.talkowska@golub-dobrzyn.com.pl

III. Zadania i kompetencje Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska:

1. Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska zajmuje się realizacją zadań wynikających z zakresu prawa ochrony środowiska, prawa wodnego, geologicznego i górniczego, ochrony przyrody, gospodarki leśnej, prawa łowieckiego, rybactwa śródlądowego, rolnictwa, gospodarki odpadami oraz ochrony gruntów rolnych.

2. Do podstawowych zadań wydziału w zakresie ochrony środowiska należy:

1)prowadzenie publicznie dostępnych wykazów o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie;

2)udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie;

3)udzielanie pomocy organizacjom ekologicznym w ich działalności w dziedzinie ochrony środowiska;

4)przeprowadzanie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko;

5)przeprowadzanie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko;

6)wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w przypadku scalania, wymiany lub podziału gruntu;

7)nakładanie obowiązków dotyczących zapobiegania, ograniczania oraz monitorowania oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;

8)opiniowanie planu działań krótkoterminowych wojewody w przypadku ryzyka występowania przekroczeń dopuszczalnych lub alarmowych poziomów substancji w powietrzu w danej strefie;

9)dokonywanie rekultywacji jeżeli:

a)podmiot, który spowodował zanieczyszczenie gleby lub ziemi albo niekorzystne przekształcenie naturalnego ukształtowania terenu, nie dysponuje prawami do powierzchni ziemi, pozwalającymi na jej przeprowadzenie, lub

b)nie można wszcząć postępowania egzekucyjnego dotyczącego obowiązku rekultywacji albo niekorzystne przekształcenie naturalnego ukształtowania terenu nastąpiło w wyniku klęski żywiołowej oraz w sytuacji, gdy z uwagi  na zagrożenie życia lub zdrowia ludzi lub możliwość zaistnienia nieodwracalnych szkód w środowisku  konieczne jest natychmiastowe jej dokonanie;

10)uzgadnianie warunków rekultywacji oraz ustalanie obowiązku poniesienia kosztów rekultywacji, ich wysokości oraz sposobu uiszczania;

11)prowadzenie okresowych badań jakości gleby i ziemi;

12)prowadzenie rejestru zawierającego informacje o terenach, na których stwierdzono przekroczenie standardów jakości gleby lub ziemi;

13)ustalanie, na żądanie poszkodowanego, wysokości odszkodowania w razie ograniczenia sposobu korzystania z nieruchomości w związku z ochroną zasobów środowiska;

14)nakładanie na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia obowiązku prowadzenia w określonym czasie pomiarów wielkości emisji;

15)nakładanie oraz określanie dodatkowych wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów emisji;

16)przyjmowanie zgłoszenia instalacji mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, z której emisja nie wymaga pozwolenia;

17)ustalanie wymagań w zakresie ochrony środowiska dotyczących eksploatacji instalacji, z której emisja  nie wymaga pozwolenia;

18)nakładanie na zarządzającego drogą, linią kolejową obowiązku prowadzenia oraz przedkładania w określonym czasie pomiarów poziomów substancji lub energii w środowisku wprowadzanych w związku z eksploatacją tych obiektów;

19)wydawanie  pozwoleń, orzekanie o ich wygaśnięciu, cofnięciu oraz ograniczeniu:

a)zintegrowanych,

b)na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,

c)wodnoprawnych na wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi,

d)na wytwarzanie odpadów;

20)przenoszenie lub odmowa, na wniosek zainteresowanego uzyskaniem  tytułu prawnego do instalacji lub jej oznaczonej części, praw i obowiązków wynikających z pozwoleń dotyczących tej instalacji;

21)ustalanie odszkodowania w przypadku cofnięcia lub ograniczenia pozwolenia;

22)orzekanie na wniosek prowadzącego instalację o zwrocie ustanowionego zabezpieczenia po wydaniu decyzji o wygaśnięciu, cofnięciu lub ograniczeniu pozwolenia;

23)orzekanie w razie stwierdzenia, iż nie usunięto w wyznaczonym terminie negatywnych skutków w środowisku powstałych w wyniku prowadzonej działalności, o przeznaczeniu na ten cel zabezpieczenia w wysokości niezbędnej do usunięcia tych skutków;

24)udzielanie, udostępnianie oraz przedkładanie ministrowi właściwemu do spraw środowiska informacji lub kopii wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego oraz oceny zgodności z minimalnymi wymaganiami wynikającymi z najlepszej dostępnej  techniki;

25)przyjmowanie informacji od prowadzącego instalację o planowanych, przed dokonaniem zmian w instalacji objętej pozwoleniem zintegrowanym, polegających na zmianie sposobu funkcjonowania instalacji;

26)zobowiązanie prowadzącego instalację do złożenia wniosku  o zmianę pozwolenia w przypadku uznania, że planowane zmiany w instalacji wymagają zmiany niektórych  warunków wydanego pozwolenia zintegrowanego;

27)dokonanie analizy wydanego pozwolenia zintegrowanego co najmniej raz na 5 lat;

28)zapewnienie możliwości udziału społeczeństwa w postępowaniu, którego przedmiotem jest wydanie pozwolenia zintegrowanego lub decyzji o zmianie pozwolenia zintegrowanego;

29)przeprowadzanie postępowania kompensacyjnego w przypadku wydawania pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów  do powietrza dla nowo budowanej instalacji lub zmienianej w sposób istotny na obszarze, na którym zostały przekroczone standardy jakości powietrza;

30)zobowiązywanie prowadzącego instalację podmiotu korzystającego ze środowiska do sporządzenia i przedłożenia przeglądu ekologicznego;

31)nakładanie obowiązku ograniczenia oddziaływania na środowisko i jego zagrożenia oraz przywrócenia środowiska do stanu właściwego, jeżeli podmiot korzystający ze  środowiska negatywnie oddziałuje na środowisko;

32)zobowiązywanie podmiotu korzystającego ze środowiska do uiszczenia na rzecz właściwego gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości szkód wynikłych z naruszenia stanu środowiska;

33)sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością;

34)występowanie do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o podjęcie  odpowiednich działań w przypadku stwierdzenia naruszenia przez kontrolowany podmiot przepisów o ochronie środowiska;

35)finansowanie przez powiat ochrony środowiska  i gospodarki wodnej w zakresie określonym w ustawie Prawo ochrony środowiska;

36)delegowanie osoby do udziału w pracach komisji do prowadzenia negocjacji o ustalenie treści programu dostosowawczego, jeżeli instalacja położona jest na terenie kilku gmin;

37)wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu;

38)identyfikacja potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi;

39)sporządzenie wykazu potencjalnych historycznych zanieczyszczeń  powierzchni ziemi;

40)prowadzenie obserwacji terenów zagrożonych ruchami masowymi ziemi oraz terenów, na których występują te ruchy, a także rejestru zawierającego informacje o tych terenach.

 

3.Do podstawowych zadań wydziału w zakresie handlu uprawnieniami do emisji do powietrza gazów cieplarnianych i innych substancji należy:

1)czasowe wykluczenie z systemu instalacji objętej krajowym systemem handlu uprawnieniami do emisji na wniosek prowadzącego instalację;

2)wyrażanie zgody na przeniesienie przez prowadzącego instalację, dla której były przyznane uprawnienia do emisji, niewykorzystanych do końca okresu rozliczeniowego uprawnień do emisji na następny okres rozliczeniowy;

3)wydawanie zezwoleń – decyzji upoważniających prowadzącego instalację do uczestnictwa we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji lub w krajowym systemie handlu uprawnieniami do emisji;

4)wydawanie w drodze decyzji zgody na zakup przez prowadzącego instalację objętą systemem dodatkowych uprawnień do emisji z rezerwy określonej w krajowym planie rozdziału uprawnień do emisji, w przypadku nabycia tytułu prawnego do instalacji nieobjętej systemem, która zostanie zlikwidowana, a jej produkcja przejęta przez  instalację objętą systemem;

5)przyjmowanie od prowadzącego instalację rocznych raportów zweryfikowanych przez uprawnionych audytorów lub wojewódzkich inspektorów ochrony środowiska;

6)wyrażanie zgody, na wniosek prowadzącego instalację, po zasięgnięciu opinii Krajowego Administratora, na pokrycie różnicy uprawnień do emisji przyznanymi wnioskodawcy na następny rok okresu rozliczeniowego, jeżeli z rocznego raportu wynika, że emisja rzeczywista była większa niż emisja wynikająca z liczby posiadanych uprawnień do emisji na dzień 31 grudnia danego roku

4. Do podstawowych zadań wydziału w zakresie postępowania z odpadami należy:

1)wydawanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów, dla wytwórcy odpadów prowadzącego instalację, jeżeli wytwarza powyżej 1 tony odpadów niebezpiecznych rocznie lub powyżej 5 tysięcy ton rocznie odpadów innych niż niebezpieczne;

2)wydawanie zezwolenia na zbieranie odpadów lub przetwarzanie odpadów oraz zezwolenia na transport odpadów;

3)wydawanie decyzji odmawiającej wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania, zbierania lub transportu, jeżeli zamierzony sposób gospodarki odpadami jest niezgodny z wymaganiami ustawy, mógłby powodować zagrożenie dla życia, zdrowia ludzi lub dla środowiska, jest niezgodny z planami gospodarki odpadami;

4)wydawanie decyzji cofającej zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku, unieszkodliwiania, zbierania lub transportu odpadów, jeżeli posiadacz odpadów, mimo wezwania, nadal narusza przepisy ustawy lub działa niezgodnie  z wydanym zezwoleniem;

5)prowadzenie rejestru posiadaczy odpadów, którzy zwolnieni są z obowiązku uzyskiwania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania, transportu, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów;

6)wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów przedsiębiorcy prowadzącemu punkt zbierania pojazdów;

7)wydawanie decyzji cofającej zezwolenie na prowadzenie działalności  w zakresie zbierania odpadów przedsiębiorcy prowadzącemu punkt zbierania  pojazdów;

8)wydawanie decyzji nakładającej na wytwórcę odpadów z wypadków obowiązki dotyczące gospodarowania tymi odpadami, w tym obowiązek przekazania ich wskazanemu posiadaczowi odpadów;

9)przygotowywanie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wniosku o pozyskanie środków finansowych na pokrycie kosztów gospodarowania odpadami z wypadków, w przypadku braku możliwości ustalenia sprawcy albo bezskuteczności egzekucji wobec w/wym. Sprawcy;

10)zatwierdzanie w drodze decyzji programu gospodarki odpadami wydobywczymi;

11)wydawanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów wydobywczych;

12)wydawanie zezwoleń na prowadzenie obiektu unieszkodliwiania  odpadów wydobywczych;

13)wydawanie zgody na zamknięcie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych.

5. Do podstawowych zadań wydziału w zakresie geologii i górnictwa należy:

1)wydawanie koncesji na wydobywanie kopalin pospolitych, jeżeli obszar zamierzonej działalności nie przekroczy powierzchni 2 ha, wydobycie kopaliny w roku kalendarzowym nie przekroczy 20000 m³ i działalność będzie prowadzona bez użycia materiałów wybuchowych;

2)prowadzenie spraw związanych z przeniesieniem koncesji na rzecz innego podmiotu;

3)dokonywanie zmiany warunków zabezpieczenia roszczeń określonych w koncesji;

4)prowadzenie spraw związanych ze stwierdzeniem wygaśnięcia koncesji lub cofnięciem koncesji bez odszkodowania w razie ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy;

5)zatwierdzanie projektu robót geologicznych, których wykonywanie nie wymaga uzyskania koncesji;

6)wydawanie nakazów dokonania dodatkowych prac geologicznych podmiotom wykonującym prace geologiczne;

7)zatwierdzanie dokumentacji geologicznej oraz żądanie uzupełnienia lub poprawienia dokumentacji;

8)gromadzenie informacji oraz próbek uzyskanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych;

9)wydawanie zgody na przeklasyfikowanie geologicznych zasobów, jeżeli zmiany w okresie sprawozdawczym przekraczają 50 % wielkości rocznego wydobycia ze złoża;

10)zobowiązywanie przedsiębiorcy do wykonania obmiaru wyrobisk w terminie innym niż co 3 lata;

11)określanie wysokości należnej opłaty eksploatacyjnej, w przypadku, gdy przedsiębiorca nie dopełni obowiązku wniesienia opłaty lub nie złoży wymaganej informacji;

12) sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie wykonywania przez przedsiębiorcę  uprawnień z tytułu koncesji;

13)przyjęcie zgłoszenia projektu robót geologicznych.

6. Do podstawowych zadań wydziału w zakresie gospodarki wodnej należy:

1)prowadzenie spraw dotyczących ustalania linii brzegowej dla wód, z wyłączeniem wód morskich, wód wewnętrznych, wód granicznych  oraz śródlądowych dróg wodnych;

2)prowadzenie spraw związanych z podziałem kosztów utrzymania wód lub urządzeń wodnych w przypadku wzrostu utrzymania wód lub urządzeń  wodnych w przypadku  wzrostu kosztów utrzymania w wyniku działalności zakładów;

3)ustanawianie, na wniosek i na koszt właściciela ujęcia wody, strefy ochronnej obejmującej wyłączenie teren ochrony bezpośredniej;

4)ustalanie zakresów i terminów wykonywania obowiązku utrzymania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych proporcjonalnie do odnoszonych korzyści przez  właścicieli gruntów lub spółkę wodną, stosownie do pozwolenia wodnoprawnego lub instrukcji utrzymania systemu urządzeń melioracji wodnych;

5)wydawanie nakazów usunięcia drzew lub krzewów z wałów przeciwpowodziowych  oraz w odległości mniejszej niż 3 m od stopy wału;

6)wydawanie nakazów przywrócenia stanu poprzedniego w przypadku stwierdzenia czynności mogących utrudnić ochronę przed powodzią;

7)dokonywanie, co najmniej raz na 4 lata, przeglądu ustaleń pozwoleń wodnoprawnych  na pobór wody lub wprowadzanie ścieków do wód, do ziemi lub urządzeń kanalizacyjnych, a także realizacji tych pozwoleń;

8)wydawanie pozwoleń wodnoprawnych;

9)prowadzenie spraw związanych ze stwierdzeniem wygaśnięcia, cofnięcia lub ograniczenia pozwolenia wodnoprawnego oraz orzekaniem o przeniesieniu prawa własności urządzenia  wodnego na własność właściciela wody;

10)przekazywanie danych niezbędnych do prowadzenia katastru wodnego;

11)wydawanie wezwań do usunięcia zaniedbań w zakresie gospodarki wodnej;

12)wydawanie decyzji o unieruchomieniu zakładu lub jego części do czasu usunięcia zaniedbań;

13)wydawanie zgody, w porozumieniu z dyrektorem regionalnego zarządu gospodarki wodnej, na podjęcie wstrzymanej działalności po usunięciu zaniedbań;

14)wydawanie decyzji zatwierdzającej statut spółki wodnej, wezwania do usunięcia niezgodności statutu z prawem oraz decyzji odmawiającej zatwierdzenia statutu, zatwierdzenia lub odmowy zatwierdzenia zmian w statucie;

15)wydawanie decyzji włączającej zakład do spółki na wniosek spółki wodnej lub zainteresowanego zakładu;

16)prowadzenie czynności mających na celu zwrócenie uwagi organom spółki na konieczność podwyższenia składek lub innych świadczeń, jeżeli uchwalone składki nie wystarczają na wykonanie przewidzianych zadań;

17)wydawanie decyzji ustalającej wysokość i rodzaj świadczeń na rzecz spółki wodnej dla osoby nie będącej członkiem spółki;

18)sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością spółek wodnych;

19)orzekanie o nieważności w całości lub w części uchwał organów spółki wodnej;

20)ustanawianie zarządu komisarycznego spółki wodnej;

21)wydawanie decyzji w sprawie likwidacji spółki wodnej, wyznaczanie likwidatora spółki oraz ustalanie wysokości jego wynagrodzenia;

22)przygotowywanie wniosku o wykreślenie spółki wodnej z katastru wodnego;

23)wydawanie, na żądanie poszkodowanego, decyzji w sprawie ustalenia wysokości odszkodowania, jeżeli szkoda jest następstwem pozwolenia wodnoprawnego;

24)zatwierdzanie instrukcji utrzymywania systemu urządzeń melioracji wodnych szczegółowych;

25)ustalanie rozmiarów i terminów wykonania obowiązków obejmujących utrzymanie i eksploatację urządzeń melioracji szczegółowych;

26)przyjmowanie zgłoszeń.

7. Do podstawowych zadań wydziału w zakresie rybactwa śródlądowego należy:

1)wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego;

2)wydawanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy łożyska wody płynącej nie zaliczonej do śródlądowych wód żeglownych;

3)wyrażanie zgody na ustawianie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie;

4)rejestracja sprzętu pływającego, służącego do połowu ryb;

5)przygotowywanie wniosku o powołanie Społecznej Straży Rybackiej.

8.Do podstawowych zadań wydziału w zakresie ochrony przyrody należy:

1)popularyzowanie ochrony przyrody;

2)prowadzenie rejestru posiadaczy i prowadzących hodowlę zwierząt podlegających ograniczeniom przewozowym;

3)sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody w trakcie gospodarczego wykorzystywania zasobów i poszczególnych składników przyrody przez jednostki organizacyjne oraz osoby prawne  i fizyczne;

4)wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości będącej własnością gminy;

5)wymierzanie administracyjnej kary pieniężnej za:

b)zniszczenia terenów zieleni albo drzew lub krzewów spowodowane niewłaściwym wykonywaniem robót ziemnych lub wykorzystaniem sprzętu mechanicznego albo urządzeń technicznych oraz zastosowaniem środków chemicznych w sposób szkodliwy dla roślinności,

c)usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia,

d)zniszczenie spowodowane niewłaściwą pielęgnacją terenów zieleni, zadrzewień, drzew lub krzewów na terenach będących własnością gminy.

9.Do podstawowych zadań wydziału w zakresie gospodarki leśnej należy:

1)wydawanie decyzji o wykonaniu na koszt nadleśnictw, zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa, gdy wystąpią w nich organizmy szkodliwe w stopniu grożącym trwałości tych lasów;

2)prowadzenie spraw dotyczących przyznania środków z budżetu państwa na finansowanie kosztów przebudowy lub odnowienia drzewostanu lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa, w których wystąpiły szkody spowodowane pyłami lub gazami przemysłowymi bez możliwości ustalenia winnego, względnie szkody spowodowane klęskami żywiołowymi;

3)przygotowywanie propozycji o przyznaniu dotacji na częściowe lub całkowite pokrycie kosztów zalesienia gruntów nie stanowiących własności Skarbu Państwa;

4)cechowanie drewna pozyskiwanego w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa;

5)składanie do wojewody wniosków o uznanie lasu za ochronny;

6)przygotowywanie propozycji zadań gospodarczych dla właścicieli lasów nie posiadających planów urządzenia lasów;

7)zlecanie wykonania planów urządzenia lasów należących do osób fizycznych   i rozpatrywanie zastrzeżeń wnoszonych w stosunku do tych planów po ich wykonaniu;

8)kontrolowanie wykonywania zadań określonych w planach urządzenia lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa;

9)wydawanie decyzji na pozyskiwanie drewna niezgodnie z planem urządzenia lasu, w przypadkach losowych na wniosek właściciela lasu;

10)prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem w zarząd nadleśnictwa gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesienia w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu;

11)wnioskowanie o przekazanie na rzecz jednostek organizacyjnych budynków i budowli będących w zarządzie Lasów Państwowych, a nieprzydatnych dla gospodarki leśnej;

12)prowadzenie spraw związanych z wypłatą ekwiwalentów należnych właścicielom gruntów za wyłączenie gruntów z upraw rolnych i prowadzenie upraw leśnych, w tym wstrzymywanie wypłat oraz nakazywanie zwrotu pobranego ekwiwalentu;

13)dokonywanie oceny udatności upraw  w czwartym lub piątym roku od zalesienia gruntu rolnego, jeżeli zalesienia gruntu dokonano na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej lub na podstawie przepisów o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich;

14)dokonywanie oceny udatności upraw leśnych na gruntach rolnych objętych zalesieniem;

15)wydawanie decyzji zezwalającej na zmianę lasu na użytek rolny w odniesieniu do lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa.

10.Do podstawowych zadań wydziału w zakresie  łowiectwa należy:

1)wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców;

2)prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem obwodów łowieckich  polnych na wniosek Polskiego Związku Łowieckiego;

3)wydawanie zezwoleń na odłów lub odstrzał redukcyjny zwierzyny w przypadkach szczególnego zagrożenia w prawidłowym funkcjonowaniu obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej;

4)wydawanie zgody na przetrzymywanie zwierzyny.

11.Do podstawowych zadań wydziału w zakresie rolnictwa należy:

1)promowanie gospodarstw ekologicznych na terenach nieskażonych  i turystycznych;

2)współdziałanie z ośrodkami doradztwa rolniczego, gminami, izbą rolniczą w promowaniu i rozwoju agroturystyki oraz przetwórstwa rolno-spożywczego.

 

12.Do podstawowych zadań wydziału w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych należy:

1)określanie warunków wyłączenia gruntów rolnych z produkcji;

2)nałożenie obowiązku zdjęcia próchniczej warstwy gleby oraz jej wykorzystania;

3)możliwość nakazania właścicielowi gruntów zalesienia, zadrzewienia, zakrzewienia lub założenia na nich trwałych użytków zielonych ze względu na ochronę gleb przed erozją;

4)nakładanie na osobę powodującą utratę lub ograniczenie wartości użytkowej gruntów obowiązku ich rekultywacji;

5)przeprowadzanie kontroli wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych;

6)nakładanie podwyższonych  opłat w razie stwierdzenia wyłączenia gruntów z produkcji niezgodnie z przepisami ustawy lub bez decyzji zezwalającej na wyłączenie;

7)nakładanie podwyższonych opłat za nie zakończenie rekultywacji gruntów zdewastowanych w określonym terminie;

8)prowadzenie sprawozdawczości z zakresu ustawy o ochronie gruntów rolnych  i leśnych;

9)prowadzenie spraw związanych z rekultywacją na cele rolnicze gruntów zdewastowanych lub zdegradowanych przez nieustalone osoby lub w wyniku klęsk żywiołowych przy wykorzystaniu środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Województwa Kujawsko-Pomorskiego;

10)wydawanie decyzji z opłatami z tytułu wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolniczej;

11)wydawanie decyzji zwalniającej z opłat z tytułu wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolniczej.

IV. Katalog i karty usług realizowanych w Wydziale Rolnictwa i Ochrony Środowiska
 

Karty usług

drukuj całą stronę

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 20145
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2017-02-07 20:39

Starostwo Powiatowe

NIP: 878 15 47 305
REGON: 871 124 213

Rachunek bieżący: 57 9551 0002 0105 2126 2000 0001
Jednostka budżetowa: 73 9551 0002 0105 2126 2000 0004
Opłaty ewidencyjne: 78 9551 0002 0105 2126 2000 0011
Opłata skarbowa/pełnomocnictwo za pozwolenie wodnoprawne:
35 9551 0002 0100 2219 2000 0001

Dane kontaktowe

tel. 56 683 53 80

lub 56 683 53 81

fax: 56 475 61 11

e-mail: starosta.cgd@powiatypolskie.pl

bip@bip.golub-dobrzyn.com.pl

Godziny urzędowania

pn-pt 7.30-15.30

Starosta i Wicestarosta przyjmują obywateli w sprawach skarg, wniosków i petycji w każdy wtorek w godz. od 8:00 do godz. 15:30. Pozostali pracownicy – codziennie w godzinach pracy Starostwa. Starosta, Wicestarosta, Sekretarz lub Kierownicy Wydziałów przyjmują obywateli w sprawach skarg, wniosków i petycji we wtorki również po godzinach urzędowania, tj. w godzinach od 15.30 do 17.00 wg harmonogramu. Przewodnicząca Rady Powiatu Golubsko-Dobrzyńskiego przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdą środę w godz. 15.30 - 16.30 w pok. S12 Starostwa Powiatowego w Golubiu-Dobrzyniu.

Odnośniki

Metryka strony BIP

Licznik odwiedzin strony BIP: 6836105
Ostatnia aktualizacja strony BIP: 2017-08-17 14:55

Stopka strony

Projekt i wykonanie: extranet.pl